Regatului Unit a „slăbit statul rus”

Prim-ministrul Regatului Unit Boris Johnson cu președintele rus Vladimir Putin la Conferința din Libia, ianuarie 2020
Prim-ministrul Regatului Unit Boris Johnson cu președintele rus Vladimir Putin la Conferința din Libia, ianuarie 2020

Scurgeri de ziare susțin efort masiv al guvernului Regatului Unit de a coopta mass-media și influenți în limba rusă anti-Kremlin pentru a „slăbi statul rus”
De Kit Klarenberg, un jurnalist de investigație care explorează rolul serviciilor de informații în modelarea politicii și a percepțiilor.

Scurgeri de ziare susțin efort masiv al guvernului Regatului Unit de a coopta mass-media și influenți în limba rusă anti-Kremlin pentru a „slăbi statul rus”

Cu tot alarmismul său cu privire la „propaganda” și „dezinformarea” rusă, guvernul Regatului Unit pare să fie în spatele unui impuls de mai multe milioane de lire sterline pentru a spori acoperirea negativă a statului rus, atât în ​​Rusia, cât și în țările învecinate.

La un summit al Uniunii Europene din noiembrie 2017, premierul britanic de atunci Theresa May a anunțat planurile de a desemna Rusia drept stat „ostil” și s-a angajat să cheltuiască peste 100 de milioane de lire sterline în următorii cinci ani pentru combaterea presupusei amenințări a Kremlinului. dezinformare” la nivel internaţional.

Acum, colectivul de hacktiviști Anonymous a lansat ceea ce par a fi fișiere interne ale Oficiului pentru Externe, Commonwealth și Dezvoltare din Regatul Unit (FCDO) care aruncă o lumină semnificativă asupra cât de vaste și de rău augur pot fi aceste eforturi.

Potrivit ziarelor, Whitehall a căutat contractori care să se infiltreze în mod ascuns în mass-media și societatea civilă la mai multe niveluri – toate sub egida unor scheme care, printre altele, să îmbunătățească alfabetizarea, să promoveze activități culturale, să asigure „echilibrul și pluralitatea” în reportajele media și contracararea propagandei.

Sprijinirea mass-media anti-Kremlin
Unul dintre acești contractori, Zinc Network (mai multe despre ei mai târziu) a explicat în documentele sale de prezentare că este în proces de „oferire de segmentare a audienței și de sprijinire vizată pentru două dintre principalele instituții media independente din Rusia – Meduza și MediaZona”.

Primul este un ziar online în limba rusă și un agregator de știri cu sediul în Riga, Letonia. Acesta din urmă este o platformă de investigație axată pe sistemul judiciar, de aplicare a legii și penal din Rusia, fondată de doi membri ai controversatei trupe punk rock Pussy Riot.

Întrucât perechea „[le lipsea] expertiza și instrumentele” pentru „promovarea eficientă a conținutului către noi audiențe”, Zinc lucra cu sârguință pentru a se asigura că producția lor ajungea la cât mai mulți ochi și urechi posibil. În acest proces, contractorul a desfășurat „sesiuni săptămânale de mentorat cu specialiști din punctele de vânzare”, „ajustându-și strategia editorială și comercială în consecință” și creând „încadrari comune ale problemelor”.

Înainte de lansarea acestor documente, orice sugestie conform căreia Meduza și MediaZona – care ambele publică în mod constant conținut extrem de critic la adresa statului rus – nu numai că se coordonau în mod privat pentru a asigura o linie editorială consecventă, dar au primit asistență de la un contractant guvernamental britanic pentru a face acest lucru. , ar fi fost cu siguranță respinsă drept propagandă rusă, teoria conspirației, știri false sau mai rău.

Se pare că relația lui Meduza cu Whitehall, directă sau indirectă, conștientă sau inconștientă, se extinde mult mai departe decât această colaborare. Câțiva contractori fac referire la punctul de vânzare în dosarele scurse, în legătură cu numeroase alte proiecte finanțate și regizate de FCDO.

De exemplu, în documentele de prezentare prezentate de un alt contractant, Albany, Meduza este menționată alături de ETV+, care este serviciul în limba rusă al radiodifuzorului eston; LTV din Letonia, LRT Re:Baltica din Lituania – site-ul web al Centrului Baltic pentru Jurnalism de Investigație – și alte platforme în limba rusă ca potențial „partener pe termen lung”, pentru care „noi programe” ar putea fi finanțate și dezvoltate.

Faptul că această programare urma să aibă un caracter în mod explicit anti-Moscova este subliniat clar de o secțiune despre „crearea de jocuri narative care încurajează participarea prin intermediul rețelelor sociale și platformelor mobile”.

„Meduza este un susținător principal al acestor jocuri care, în cea mai mare parte, îmbrățișează teme politice (de exemplu, Putin Bingo, „ajută-l pe Putin să ajungă la timp la întâlnirea sa cu Papa” și „ajută-l pe preotul ortodox să ajungă la biserica sa fără a ceda plăcerile pământești’),” notează Albany.

Aceste „jocuri satirice” ar face „punct valid” că „oferta unei societăți mai corecte, respectuoase și grijulii este mai bună decât cea a unui regim naționalist arogant”. Temele propuse includ ajutorul „exilului rusesc capricios să-și păstreze identitatea culturală în fața corectitudinii politice britanice” și „fiul oligarhului să-și ascundă bogăția nepotrivită în prima sa zi la universitate”.

Asemenea fragmente de propuneri suprareale ar fi de râs, dacă nu ar sublinia în mod amplu lungimile extraordinare pe care Londra este hotărâtă să meargă în serviciul demonizării, destabilizarii și izolării Rusiei la nivel național și internațional.

Antreprenorii implicați – inclusiv Zinc și Albany menționate mai sus – se laudă cu personal care anterior a servit la cele mai înalte niveluri guvernamentale, serviciile militare și de securitate. În plus, au o vastă experiență în conducerea operațiunilor de război informațional în numele Londrei în întreaga lume. De exemplu, mai multe companii umbre numite în ziarele scurse de informații apar în mod proeminent în documentele scurse legate de bombardamentul propagandistic de anvergură al lui Whitehall în Siria.

Scurgeri de ziare subliniază antrenamentul secret și operațiunea de relații publice a guvernului britanic pentru militanții sirieni care se estimează că va costa MILIOANE
Ca atare, companiile în mod clar nu ar fi candidați evidenti pentru a conduce programe cu adevărat preocupate de consolidarea societății civile, îmbunătățirea standardelor jurnalistice sau combaterea dezinformarii – dar, desigur, aceste programe nu sunt.

Zinc Network (cunoscut anterior ca Breakthrough Media) este un veteran experimentat al campaniilor clandestine de război informațional, finanțate de Whitehall, în țară și în străinătate. Are o istorie lungă și deplorabilă de cooptare cinică a vocilor autentice ale societății civile pentru a promova pe ascuns interesele lui Whitehall, fără știrea sau consimțământul acestora și adesea cu consecințe grave în lumea reală.

Un program pentru care a licitat Zinc este Sprijinul pentru mass-media independentă în statele baltice. Documentele scurse includ declarația FCDO privind cerințele pentru proiect, precum și detaliile care au fost prezentate contractorilor la o întâlnire convocată în iunie 2018 de șeful FCDO Counter Disinformation & Media Development (CDMD), Andy Pryce, împreună cu o operațiune paralelă în Țările Parteneriatului Estic.

Declarând deschis că demersul – care va costa până la 6 milioane de lire sterline în 2018-2021 – este în cele din urmă preocupat de „slăbirea statului rus”, Pryce a avertizat participanții împotriva „dezvăluirilor neautorizate de activitate” și a remarcat că „din motive de securitate”, unele furnizorii „nu vor dori să fie legați de FCDO”.

El a continuat să enumere numeroase moduri prin care jurnaliștii și organizațiile media din țările țintă ar putea fi cooptați nu numai prin finanțare, ci și prin „achiziție” de conținut. S-a spus că sponsorizarea radiodifuzorilor publice oferă „câștiguri ușoare” având în vedere „guvernarea ușoară” la nivel local, un eufemism pentru corupție și lipsa de reglementare.

El a declarat că este „agnostic de audiență” atunci când a fost întrebat despre vizarea persoanelor sub 18 ani și a spus că există „un spațiu pentru sensibilitatea de gen în programare” – „Fetele de la HBO sunt genul de lucru, dar în Ucraina”.

Este o sugestie bizară, care distrează la prima vedere, până când se consideră că cel puțin cinci seriale de televiziune din Estonia, Letonia și Lituania au fost produse de Zinc Network sub auspiciile programului, inclusiv prima emisiune pentru copii în limba rusă din regiune.

Susține că unii membri ai opoziției ruse lucrează cu guverne străine „nu sunt greșite sau exagerate”, spune șeful de spionaj al Moscovei
Citește mai mult Afirmații că unii membri ai opoziției ruse lucrează cu guverne străine „nu greșit sau exagerat”, spune șeful de spionaj al Moscovei
Este extrem de îngrijorător faptul că milioane de oameni – printre ei mulți copii – ar fi putut viziona această programare, fără nicio idee că a fost creată pentru a lăuda pe furiș propaganda anti-rusă, pro-occidentală, să nu mai vorbim de faptul că guvernul Regatului Unit și-a finanțat producția ca parte. a unui efort psiops dedicat.

O astfel de neliniște este amplificată de Albany care caută în mod special să exploateze „tinerii vorbitori de rusă” din țările baltice „ca agenți ai schimbării”, pentru a „influența generațiile părinților și bunicilor lor și a amplifica o identitate distinctă „euro-baltică”” într-un proiect separat. .

Cooptarea influențelor din rețelele sociale
Alte documente scurse dezvăluie că activitățile Zinc în regiune erau deja considerabile în momentul în care a depus propuneri pentru proiect, în măsura în care a menținut „o echipă internă de producători vorbitori de limbă rusă, cercetători digitali și strategi de creștere digitală”.

Zinc a menținut o rețea secretă de influenți ai rețelelor sociale vorbitoare de limbă rusă, pentru a promova „integritatea media și valorile democratice” – în mod curios, relația sa cu acești indivizi ar fi implicat „managementul zilnic”.

Recrutată prin YouTube, Facebook, VK și Instagram, compania „[i-a ajutat] să-și construiască mărcile și să-și îmbunătățească conținutul pentru a-și crește cota de audiență” și „[a înființat] un canal deținut în comun pe YouTube pentru a-și găzdui conținutul, ajutați-i să acceseze unul celuilalt publicul, creând împreună conținut care abordează probleme sociale complexe.”

Mai mult, totuși, un fișier indică că Zinc i-a învățat pe acești influenți cum să „efectueze și să primească plăți internaționale fără a fi înregistrate ca surse externe de finanțare” și „să dezvolte strategii editoriale pentru a transmite mesaje cheie”, minimizând în același timp „riscul de urmărire penală” și gestionând „proiectul”. comunicațiile” pentru a asigura existența rețelei și, într-adevăr, rolul central al guvernului britanic în crearea acesteia, au fost păstrate „confidențiale”.

Cu alte cuvinte, ei par să fi funcționat și ar putea continua să fie agenți plătiți efectivi ai statului britanic, Zinc „caîmpotrivindu-i” în crearea unei propagande zgomotoase, propunând pe furiș „mesaje cheie” aprobate de Whitehall, care apoi au fost difuzate la nivel global sub masca jurnalismului cetățean.

Scurgeri de fișiere arată cum guvernul Regatului Unit a cheltuit milioane exploatând femei siriene într-o ofensivă cinică de PR
Citește mai mult Fișierele scurse arată cum guvernul Regatului Unit a cheltuit milioane pentru exploatarea femeilor siriene într-o ofensivă cinică de PR
Identitățile influențelor și cunoașterea rolului insidios pe care îl jucau prin colaborarea cu compania este în prezent necunoscută. Deși, spre deosebire de telespectatori, influenții ar fi fost cel puțin conștienți de conținutul lor „independent” a fost de fapt coprodus într-un birou din Londra.

IMPLICAȚI, ÎMBUNĂȚĂȚI, ACTIVAȚI, EXPUNEȚI
Există sute de hârtie în scurgerea lui Anonymous, iar cele de mai sus doar zgârie suprafața. Campania amplă, secretă a FCDO constă aparent din patru piloni, sau „trepte” – IMPLICAȚI, ÎMBUNĂȚĂ, ACTIVEAZĂ, EXPONĂ. Un document distribuit contractorilor care propun programele asortate și profitabile din acesta – numit „Teoria schimbării” – stabilește activitățile, rezultatele, rezultatul și impactul componentelor respective, atât izolat, cât și în tandem unul cu celălalt.

Activitățile EXPOSE sunt definite ca „desființare în timp real, sprijin pentru jurnalismul de investigație, consolidarea capacităților, crearea de rețele între ONG-uri” – cu toate acestea, rezultatele, rezultatele și impactul acesteia sunt redactate, ascunse într-un document deja clasificat, indicând că operațiunile și obiectivele sale sunt extrem de sensibile. într-adevăr, și este nevoie de un certificat de securitate superior pentru a le cunoaște.

În ciuda tuturor discuțiilor alarmiste ale mass-mediei de masă cu privire la amenințarea „dezinformarii” Kremlinului, nici un singur exemplu de ceva comparabil chiar pe departe cu un atac global cu spectru complet, multicanal, online și offline, asupra percepțiilor prezentate în acest articol. a fost atribuită Moscovei sau oricărui alt stat „ostil”.

Este la fel de uimitor faptul că, pentru toate referințele din documente la transparență, adevăr și democrație, aceste inițiative uriașe, de mai multe milioane de lire sterline, au fost conduse în total secret timp de ani de zile, fără nicio supraveghere publică sau chiar conștientizare în rândul cetățenilor britanici – să nu mai vorbim de țintă. audiențe de peste mări – ale funcționării lor.

About Click Romania 1883 Articles
PUBLICAȚIE BRITANICĂ-EUROPEANĂ PENTRU DIASPORA ROMÂNEASCĂ ZIAR ROMANESC , ROMÂNI IN UK, REGATUL UNIT, ANGLIA, LONDRA, MAREA BRITANIE

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.