Reuters, BBC și Bellingcat au participat la programe sub acoperire

Reuters, BBC și Bellingcat au participat la programe sub acoperire finanțate de Ministerul de Externe din Regatul Unit pentru a „slăbi Rusia”, arată documentele scurse
Noile documente divulgate arată implicarea Reuters și a BBC în programele secrete ale FCO din Marea Britanie pentru a realiza „schimbarea atitudinii” și „slăbirea influenței statului rus”, alături de contractori de inteligență și Bellingcat.
Foreign and Commonwealth Office (FCO) din Marea Britanie a sponsorizat Reuters și BBC pentru a desfășura o serie de programe ascunse menite să promoveze schimbarea regimului în Rusia și să submineze guvernul său din Europa de Est și Asia Centrală, potrivit unei serii de documente scurse.

Materialele scurse arată că Fundația Thomson Reuters și BBC Media Action participă la o campanie secretă de război informațional care vizează contracararea Rusiei. Lucrând printr-un departament obscur din cadrul FCO din Regatul Unit, cunoscut sub numele de Counter Disinformation & Media Development (CDMD), organizațiile media au funcționat alături de o colecție de contractori de informații într-o entitate secretă cunoscută pur și simplu sub numele de „Consorțiul”.

Prin programele de formare ale jurnaliştilor ruşi supravegheate de Reuters, Ministerul de Externe britanic a căutat să producă o „schimbare de atitudine a participanţilor”, promovând un „impact pozitiv” asupra „percepţiei lor despre Regatul Unit”.

„Aceste dezvăluiri arată că, atunci când parlamentarii batjocoreau despre Rusia, agenții britanici foloseau BBC și Reuters pentru a implementa exact aceleași tactici pe care politicienii și comentatorii mass-media le acuzau că le foloseau”, Chris Williamson, fost deputat laburist din Regatul Unit, care a încercat să aplice. controlul public asupra activităților secrete ale CDMD și a fost blocat din motive de securitate națională, a declarat The Grayzone.

„BBC și Reuters se prezintă ca o sursă de știri mondiale de netăgăduit, imparțială și cu autoritate”, a continuat Williamson, „dar ambele sunt acum foarte compromise de aceste dezvăluiri. Standardele duble de genul acesta îi aduc pe politicienii de la instituție și pe hackurile mass-media corporative să fie și mai discreditați.”

Purtătorul de cuvânt al Fundației Thomson Reuters, Jenny Vereker, a confirmat implicit autenticitatea documentelor scurse într-un răspuns prin e-mail la întrebările din The Grayzone. Cu toate acestea, ea a susținut: „Deducerea conform căreia Fundația Thomson Reuters a fost implicată în „activități secrete” este inexactă și reprezintă greșit munca noastră în interesul public. De zeci de ani susținem în mod deschis o presă liberă și am lucrat pentru a ajuta jurnaliştii la nivel global să-și dezvolte abilitățile necesare pentru a raporta cu independență.”

Lotul de fișiere scurse seamănă îndeaproape cu documentele legate de FCO din Regatul Unit, lansate între 2018 și 2020 de un colectiv de hacking care se numește Anonymous. Aceeași sursă și-a revendicat meritul pentru obținerea ultimei runde de documente.

Grayzone a raportat în octombrie 2020 despre materialele divulgate de Anonymous, care au expus o campanie masivă de propagandă finanțată de FCO din Regatul Unit pentru a cultiva sprijinul pentru schimbarea regimului în Siria. Curând după aceea, Ministerul de Externe a susținut că sistemele sale informatice au fost pătrunse de hackeri, confirmând astfel autenticitatea acestora.

Noile scurgeri de informații ilustrează în detaliu alarmant modul în care Reuters și BBC – două dintre cele mai mari și mai distinse organizații de știri din lume – au încercat să răspundă apelului de ajutor al ministerului britanic de externe pentru a-și îmbunătăți „capacitatea de a răspunde și de a promova mesajul nostru în toată Rusia. ,” și pentru a „contra narațiunea guvernului rus”. Printre obiectivele declarate ale FCO din Regatul Unit, potrivit directorului CDMD, a fost de a „slăbi influența statului rus asupra vecinilor săi apropiați”.

Reuters și BBC au solicitat contracte de mai multe milioane de dolari pentru a promova obiectivele intervenționiste ale statului britanic, promițând să cultive jurnaliştii ruși prin turnee și sesiuni de instruire finanțate de FCO, să stabilească rețele de influență în și în jurul Rusiei și să promoveze narațiuni pro-NATO în regiunile de limbă rusă. .

În mai multe propuneri adresate Ministerului Britanic de Externe, Reuters s-a lăudat cu o rețea de influență globală de 15.000 de jurnaliști și personal, inclusiv 400 în interiorul Rusiei.

Proiectele FCO din Regatul Unit au fost desfășurate pe ascuns și în parteneriat cu ținute media online pretinse independente, de mare profil, inclusiv Bellingcat, Meduza și Mediazona, fondată de Pussy Riot. Participarea Bellingcat a inclus aparent o intervenție a FCO din Marea Britanie la alegerile din 2019 din Macedonia de Nord în numele candidatului pro-NATO.

Contractorii de informații care au supravegheat acea operațiune, Zinc Network, s-au lăudat că au înființat „o rețea de YouTuberi în Rusia și Asia Centrală”, în timp ce „sprijineau participanții să efectueze și să primească plăți internaționale fără a fi înregistrați ca surse externe de finanțare”. Firma și-a prezentat, de asemenea, capacitatea de a „activa o serie de conținut” pentru a sprijini protestele antiguvernamentale din interiorul Rusiei.

Noile documente oferă un fundal esențial cu privire la rolul statelor membre NATO, cum ar fi Marea Britanie, în influențarea protestelor în stil revoluție de culoare desfășurate în Belarus în 2020 și ridică întrebări neliniştitoare despre intrigile și tulburările din jurul opoziției ruse întemnițate, Alexei Navalny.

Mai mult, materialele pun serioase îndoieli cu privire la independența a două dintre cele mai mari și mai populare din lume
organizații de presă estigioase, dezvăluind Reuters și BBC ca fiind aparente tăieturi de informații care se sărbătoresc la jgheabul unei securități naționale britanice, declară pe care operațiunile lor de știri sunt din ce în ce mai defavorabile să o examineze.

Reuters solicită un contract secret al Ministerului de Externe britanic pentru a se infiltra în presa rusă
O serie de documente oficiale desecretizate în ianuarie 2020 au dezvăluit că Reuters a fost finanțată în secret de guvernul britanic de-a lungul anilor 1960 și 1970 pentru a ajuta o organizație de propagandă antisovietică condusă de agenția de informații MI6. Guvernul Marii Britanii a folosit BBC ca un transfer pentru a ascunde plățile către grupul de știri.

Dezvăluirea l-a determinat pe un purtător de cuvânt al Reuters să declare că „aranjamentul din 1969 [cu MI6] nu era în conformitate cu principiile noastre de încredere și nu vom face asta astăzi”.

Principiile încrederii subliniază o misiune de „păstrare a independenței [Reuters], a integrității și a libertății de părtinire în colectarea și difuzarea de informații și știri”.

În propria sa declarație de valori, BBC proclamă: „Încrederea este fundamentul BBC. Suntem independenți, imparțiali și onești.”

Cu toate acestea, documentele recent scurse analizate de The Grayzone par să dezvăluie că atât Reuters, cât și BBC sunt din nou angajate într-o relație netransparentă cu Ministerul de Externe al Regatului Unit pentru a contracara și submina Rusia.

În 2017, filiala non-profit a imperiului media Reuters, Fundația Thomson Reuters (TRF), a lansat o ofertă oficială de licitație pentru „încheierea unui contract cu Secretarul de Stat pentru Afaceri Externe, reprezentat de Ambasada Marii Britanii la Moscova, pentru furnizarea unui proiect „Consolidarea capacităților în mass-media rusă.” Scrisoarea a fost semnată de CEO-ul Reuters, Monique Ville, pe 31 iulie 2017.

About Click Romania 1877 Articles
PUBLICAȚIE BRITANICĂ-EUROPEANĂ PENTRU DIASPORA ROMÂNEASCĂ ZIAR ROMANESC , ROMÂNI IN UK, REGATUL UNIT, ANGLIA, LONDRA, MAREA BRITANIE

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.